tisdag 15 december 2009

Tannalös

Är vår lilla tös än så länge. BVC trodde tanden var på väg redan för en månad sedan men än skymtar vi ingen. Jag gissar på innan jul... i alla fall innan året är slut så är första tanden på plats.

Svårt att le om man inte har en snygg tandrad ;)

För övrigt så är det en riktig superhjälte vi har. Idag var det 5 månaders vaccination och hon rörde inte en min när hon fick sina 2 sprutor. Inte heller när jag plockade bort de stora plåsterna från vardera lår. Sen kan ju tyckas att hon har stabil vikt för sin längd och det kan jag väl skriva under på. BVC sa idag att hon är inte tjock, bara kompakt ;) Sen är hon nog ingen byxtjej, för pösbyxor sitter slimmat, midjan är väldigt tight, och går man upp en storlek så är de så långa så långa.Så något fel måste det vara hos klädtillverkarna, tur mamma kan sy dem själv.

1 kommentar:

LINDUS sa...

hi hi hi...min dotter var och är fortfarande ingen byxtjej så jag vet hur det är.
Men då är det tur att hon är tjej för klänningar o tights går år som smör i solsken. ndrar bara hur man gör för att då lyckas få en låång och smal kille som nästa barn, där byxor sitter perfa i midjan men ack så korta i benen ;)