onsdag 12 maj 2010

Testpanelen testar babyplättar

Vi försöker här hemma hitta lite smarriga rätter som passar fint i picknick-korgen eller goda maträtter att äta till familjemiddagarna.


Först ut i testpanelens hårda test är babyplättar. Hittade ett recept på en mamma blogg

Du behöver:
1 ägg
2,5 dl mjölk
1,5 dl dinkelmjöl
Smör/rapsolja


Gör så här:
Hetta upp en panna och fräs på lite smör eller rapsolja. Knäck ägget i en bunke och vispa upp. Vispa ner hälften av mjölken och allt mjöl till en fin smet. Blanda ner resten av mjölken. Stek snabbt på till små plättar, se till att inte få så mycket stekyta på plättarna då man ska vara försiktig med stekt mat till barnen. Servera med smaskig hemmagjord sylt. Vi mosar några frysta bär. Snart är bären här och då kan man ju ta färska (ännu godare ;) )

Ett första utlåtande från testpanelen var väl att de inte var en fullpoängare ;) 2 av 5.... Men de var väldigt roliga att leka med. Tål att testas igen då de verkligen är lätta att göra. Perfekt plockmat för små hungriga magar.

2 kommentarer:

Unknown sa...

haha låter som något man får kolla närmare på när det är dags för Lucas!! :D

Lindet sa...

Hej!

Jag tänkte tipsa dig om mina fyra fina tävlingar..
Solskyddskläder för Sunmate, Personliga kläder från Simply Colors, Namnnappar från Namnnappen och en hemlig gåva från KidMix.

Kanske är något för dig? Kika isåfall in hos mig;
http://lindet.blogg.se

Ha en fin dag!

Kram Lindet

(om du inte är intresserad så ber jag om ursäkt för att jag störde..)