onsdag 14 januari 2009

Kollektion stlk 50

Japp, så var då den första storleken till vårt lilla knytte klart så när som på ytterligare en body och byxa som väntar på de sista sömmarna.



Först ut i garderobspresentationen är 2 st pyjamasar. Den till vänster är från Gekås och den till höger tillhör HMs startpaket.








Här är HMs startpaket med vilda djur i grå färgställning. Saknas på bilden gör pyjamasen som är på bild 1. I paketet ingår 1 body, 1 t-shirt, 1 par byxor, 1 haklapp, 1 mössa och 1 pyjamas. Som sagt, de är bara för söta.







Ännu några plagg som vi köpt till knyttet. Body i grönt djurmönster, mössor och jeans från HMs senaste kollektion. Vit body med djur är köpt på gekås.







2 byxor som jag sytt själv. I dagsläget har de ingen matchande body :( så jag funderar lite på att köpa någon enkel vit att ha till. Enkel vit kan man ju ha till mycket.







Ett matchande set som jag faktiskt gjort själv. Ett par lejongula velourbyxor, en body i det gula elefanttyget med vita ärmar, en body i bruna ugglor med gula ärmar och en färgglad body med disneymotivet i turkos färgställning med oranga ärmar. Den sistnämda är tänkt att även kunna användas i det kitt som ännu inte är helt klart.




Och om det skulle bli en liten Zelda så har vi iaf några klänningar i garderoben. Jeansklänningen är inropad på tradera och är en PoP klänning. De andra är nästan kopierade i mönstret och sydda av mig.




Så roligt att se resultatet när man fixat och försökt få ihop så att det ska matcha en hel del av sakerna.

Roade mig för ett tag sedan, långt innan vi började (tänkte börja) skaffa barn med att ropa in en del barnkläder på tradera. Så nu blir utmaningen att få ihop små kitt av en brokig skara. Roligt det ska bli. Meddelar så klart när allt är klart. Skönt oxå att mycket redan är fixat för har redan räknat ut att min januarilön inte ens täcker mina egna räkningar :( så övriga inköp får vänta någon månad- skönt att ha lite tid på sig än.

1 kommentar:

Mia sa...

Hej! Jag hittade din blogg på minbebis.com och tänkte kolla in lite. :D Du verkar bara vara någon vecka längre gången än jag själv men ändå handlat så mycket till bebisen. Jag törs verkligen inte det, jag tänker att det är så pass tidigt att mycket kan hända än och då har man alla saker hemma och kanske ingen bebis. Men jag längtar verkligen tills jag törs handla nåt till den lille! :D