onsdag 16 september 2009

Tänk va mycket man kan hinna

tänk, innan klockan halv 3 idag så har vi redan hunnit med
  • BÅDE frukost och lunch.
  • diskat och plockat undan allt.
  • tvättat en maskin och plockat undan massa torr tvätt
  • bäddat rent i Zeldas säng
  • och hunnit med att vara på öppna förskolan
måste helt klart vara nytt rekord här i huset.

Öppna förskolan började väl sådär, kom dit glad i hågen vid halv 10 och såg inga. visade sig att det var babymassage mellan 9-10. jaha, får väl ta en promenad då och komma tillbaka. Men fick en rundvandring av en kvinna som jobbade som någon form av resurs. sen dök det upp en mamma och vi pratade lite, kom några till. BVC- sköterskan dök upp och så frågade vi vilken sköterska vi hade och när jag berättade det utbrister hon.
- men då ska du inte vara här högt så att alla hörde.
-nähä, då går jag väl då
-fast har du kommit hit så är du ju självklart välkommen
hmmm så känner jag det verkligen NOT

i alla fall så undrade hon hur jag fått reda på verksamheten.
-genom kommunens hemsida och på socialkontoret.
-då har de kanske ändrat reglerna då...
-inte vet jag
-vart bor du?
-skånegatan

sen kollas läget av med den ansvarige och mycket riktigt, alla som tillhör bvc håsten samt boende här var välkomna. sen har hon mage att säga till de andra mammorna att det är viktigt att hälsa nya mammor välkomna.

den snälla förskoleläraren Ulla tyckte jag var modig som kom alldeles själv. Zelda lyckades naturligtvis vara hungrig precis när samlingen var... men nästa vecka kanske stämmer bättre. i mitten på oktober ska vi börja på babymassage. myyyyysigt. 2 från föräldragruppen var med anmälda.

nu ska det mysas och sovas lite för sen drar vi till Grimmred :D
ursäkta avsaknad av versaler och annat, pekfingervals med en sovande Zelda på armen

Inga kommentarer: