torsdag 1 oktober 2009

Prästbesöket avklarat

Idag var det dags för dopsamtal. Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig och trodde väl ärligt att det skulle handla lite mer om föräldraskap och Zelda. I alla fall, efter några turer så fick vi i alla fram vilka 2 psalmer det blir, samt bestämdes det att vi ska ordna en som läser tackbönen och en som läser förbönen. Personerna är redan utsedda och tackat ja.

Nu återstår bara
  • att fixa menyn, har redan några idéer. Ska bara pröva dem.
  • fixa en matansvarig... Birgitta, du kanske kan tänka dig det uppdraget?? *flirt*
  • leta fram ett tårtrecept. Ledtråd, den är rosa och massa grädde i ;) Birgitta, du råkar inte ha kopian kvar??
  • byta banden i dopklänningen
  • komma på en bra doppresent
  • fixa kläder till mig själv
  • skor till oss alla
  • och så lite saker till....
Åter till samtalet med prästen, han tyckte nog verkligen att ett giftemål var på sin plats... sen så frågade han om hur det var med Sofie nu för tiden ;) tja, 1½ timme och Zelda uppförde sig exemplariskt. Hon satt som ett litet ljus i mitt eller Thomas knä hela tiden. Sen blev det nog lite långdraget för henne för hon somnade gott efter det.

Inbjudningskorten är skickade, nu får vi bara se vilka som kan komma. Spännande.
Nu är det natten för mig, är så sjukt trött.

1 kommentar:

Sofie sa...

va fasen, var han tvungen att dra upp mig i alltihop... han e ju bra tokig. giftemål jasså blir det med nu då kanske?!