söndag 21 mars 2010

En vilja av stål

har minsann Zelda, vill hon göra något så ska det minsann genomföras innan något annat kan påbörjas. Undra vem hon ärvt det av??? Som t.ex. när jag skurade golvet häromdagen -hon blev sur för hon inte fick plaska i hinken så då beslutade hon sig för en dusch. Men eftersom jag inte var sugen på dusch just då så erbjöd jag badbaljan och det gick minsann lika bra. Klädsim ville hon ha så det skulle gå undan. Arg som ett bi när kläderna togs av. Sen när badet var färdigt enligt henne klättrar hon helt sonika ut och blir då förbannad för maten inte är serverad på badrumsgolvet.

Idag har vi redan en sån här sak. Satt och åt morgongröten då hon helt plötsligt var tvungen att göra nr 2. Sen ville hon klättra ur barnstolen vilket hon gör allt som oftast nu för tiden så då gick vi för att byta blöja och kunna fortsätta frukosten sen. Blöjlagret var slut på skötbordet så det var bara att ta fram nya som ligger under spjälsängen och vad hittar hon där om inte HOPPGUNGAN. Har inte gillat den sen nyår men idag skulle hon minsann hoppa innan hon kunde äta något mer. Så här sitter jag iväntan på att hon ska hoppa klart så vi kan äta färdigt för sen bär det av ut till Grimmared. Jag ska skriva uppsats och lillan ska ha mormor och morfar tid medan pappa Thomas ska tentaplugga och jobba. Fullt upp här med andra ord.

Inga kommentarer: