onsdag 18 februari 2009

Har storleken betydelse??

Var smått utarbetad igår och efter jag hämtat Toffée hos veterinären så drog vi till mina päron för uppladdning. Bjöds på riktigt god mat Bruna bönor och fläsk, så längesedan jag åt det. Passade på att kolla igenom möblerna som skall flytta in till Knyttets rum om ett par månader. Kommer bli så bra när vi stuvat undan allt skräp mm i rummet.

Sen var ju blivande mormor såklar tvungen att kolla in magen. H*****e va stor du är för att inte vara längre gången. Tack för det mamma. Jag känner mig ju faktiskt som om jag inte får plats i mig själv stundtals. Passade på att kolla vågen oxå, har hittills ökat 3 kg, hälften av vad mamma gick upp med mig. Hon gissar på stt knyttet blir större än vad jag och mina syskon var. Tjohooo. Men än är det lång tid kvar.

Och om någon undrar vad Toffée gjorde hos veterinären så kan jag meddela att han varit lite dålig sedan helgen och vi misstänkte urinvägsinfektion. Nu visade sig att så inte var fallet. Veterinären tyckte att vi skulle göra UL på hans urinblåsa och diagnosen blev följande. Han lider av stress, har därför fått spänd blåsa samt blod i urinet. Därför fyllde de upp blåsan så den skulle spännas ut ordentligt och musklerna slappnar av, sen fick han smörjmedel för blåsväggarna injeserat i nackskinnet och på det en del antibiotika. Som grädde på moset var det vaccination av både toffée och fluff så kontot är länsat och mer därtill. Toffee är överviktig! Har ni hört något knasigare. Hon sa att det var bra om han gick ner lite... enda sättet är väl att amputera ett ben eller något för ingen jag pratat med förstår vart han är tjock någonstans.

Så är det med det! Nu väntar sängen

Inga kommentarer: