onsdag 11 februari 2009

Sanningen om igår

Tyckte hela dagen att det spände och drog i magen, att den liksom skulle göra plats för sig själv. För er som inte varit där, det gör inte ont på något sätt, mer att man får känslan av att inte få plats i sin egen kropp. Men än är det ju lång tid kvar tills Knyttet skall vara färdigbakad så mycket växtid finns kvar. Är ju trots allt bara i vecka 17 går in i vecka 18 idag igen (17+0) :p

Åter till magenväxerkänslan. Gick med detta hela dagen, men man har ju inte börjat mäta magen än, ska göra det först i mars månad så bilder är allt man har att gå på.

Bevis nr 1: Mina baggyjeans med låg midja kommer inte att kunna användas många dagar till, det är tight.

Bevis nr 2: Fram till igår har det inte varit några problem att vända sig hur man vill i sängen och sova praktiskt taget hur man vill. Även om det är lite oskönt att ligga på sidan och magen "hänger ner". Men NU försökte lägga mig på mage... gick inte. Nähä... så det är väl bara att vänta till höst/vinter någon gång innan man får ligga så igen och krama kudden. Sen när man ligger på sidan så förflyttas inte hela magen längre... tada - den får stöd i madrassen. Skönt.

Dags att gå till jobbet igen, jag verkar bo där nu för tiden.

2 kommentarer:

Linda W sa...

Hej Sandra!
Det är jag... Änglali på min bebis.
Kul att läsa din blogg, jag har en med här på blogger.
Det där med magen känner jag igen, sover dock fortfarande på den om nätterna,..trots storleken,men med mitt minsta barn gjorde jag det till v 28!! Jag vet otroligt.. men ligger man med ena benet upp lite så avlastar man magen.. Har en ganska lugn bebis med som inte protesterar... än iaf! =)

Kram kram Linda

Linda W sa...

Det stramar i min mage med!Eller i skinnet..känns som att skinnet är för litet,... hoppas inte jag får bristningar, har klarat mig utan det 2 ggr innan...

Kramar Linda