måndag 23 februari 2009

Roliga barn

Jobbar som vissa här kanske vet med barn, men har ännu inte berättat för dem om min lilla bebis som skall komma till sommaren. I förra veckan, när ett barn på 2½ som jag inte träffat på ett bra tag, frågade rätt ut - Har du en bebis i magen? Smått chockad, svarade jag -Ja det har jag. Fick då förklarat för mig att barnet hade legat i sin mammas mage precis som syskonet.

Idag under en liten pratstund i soffan så säger samma barn, inför de andra att jag har en bebis i magen. Alla barnen tittar på mig och frågar om det verkligen är sant. Sen frågar en varför man är tjock där uppe oxå (brösten)? De kommer fram till att det är där barnen äter sen. Och alla barnen har legat i sin mammas mage, FAST vissa barn kan komma t.ex. från Indien och då har man ju inte gjort det. Så idag har jag fått svara på en massa frågor om små bebisar i magen... tur att nästan alla föräldrar vet om det redan...

2 kommentarer:

Sjöormen sa...

Barn är mycket klokare än man tror ibland... och vad mycket de funderar på! De klurar ut lösningar på allt de inte har svaret på :-)

Linda W sa...

Visst är dom härliga barnen. jag jobbar med lite äldre barn upp till 6 år och har fått hejda disskutioner om hur dom kommer UT!! bara dom inte frågar hur dom kommer in.... Haha

Kram L