onsdag 17 juni 2009

Busig bebis och besök hos BM

Igår var det dags att gå till BM igen för att kolla att allt står rätt till. Blodtrycket är fint, lika så min SF kurva som är 33cm och på övre halvan fortfarande. Hjärthjuden lyssnade hon på men sa inte vad de låg på. Men Knyttets hjärta galoperade på som vanligt.

Sen var det dags att kolla om Knyttet fixerat sig, men det var lätt konstaterat att det hade den inte. Hon tyckte även att det var lite "tomt" där nere så vi gick och gjorde ett Ultraljud för att säkerställa hur Knyttet bosatt sig sedan sist. Rumpan låg fint på höger sida, precis under bröstkorgen ligger huvudet och så fötterna ner. Busen har snurrat på sig med andra ord. Inte undra på att vi kände "2 rumpor" var ju en rumpa och ett huvud högt uppe i magen. Sen att det slutade stråla i bäckenet berodde ju helt klart på att det plötsligt blev tomt igen.

Så nu väntar ytterligare ultraljud om en vecka. En ynka vecka har alltså Knyttet på sig att vända sig så gissa om vi kör övertalning och peppning. Positivt i det hela är att Knyttet fortfarande rör sig väldigt mkt vilket underlättar. OM h*n inte behagar snurra så väntar läkarbesö för att kontrollera mängden fostervatten mm. OM allt ser bra ut blir det vändningsförsök och OM det lyckas så får Knyttet försöka ta sig ut på egen hand. Men OM det inte lyckas så blir det snitt och det vill jag egentligen inte. Men om det blir så, så är jag troligen mamma om mindre än en månad eftersom de ofta gör dem någon vecka innan beräknat förlossningsdatum.

Många OM här i livet just nu och man vet inte riktigt vad man ska fokusera på. Inom 2 veckor vet jag svaret och då går jag även på semester... i så fall blir det en vecka semester, vilket är bättre än ingen alls. Men men, först ska jag jobba några dagar till.

Dags att åka en sväng om sjukhuset och skaffa patientbricka... ikväll borde jag städa alternativt läsa på lite om vändningsförsök mm. Var inte alls beredd på detta. Men jag var tydligen också lite busig och gjorde precis samma sak.

1 kommentar:

Linda W sa...

Oj då ..hoppas att lille Knyttet vänder på sig snart så du slipper både vändningsförsök och snitt,...jag håller med dig, vill inte heller bli snittad, men min ligger ju ordentligt fixerad så det borde man ju slippa då...

lycka till nu. kram L