onsdag 3 juni 2009

Föräldrautbildning

Igår startade vår föräldrautbildning. Vi var 6 par i gruppen så den är lagom stor. På programmet stod det att presentera oss för varandra och en genomgång vad kursens 4 tillfällen kommer att handla om, fast när jag tänker efter så var det väldigt stora drag så blir intressant att se vad de verkligen kommer att handla om.

Gruppdiskussioner om den nya familjens egentid, partid och familjetid. Ska Thomas få tid för att utveckla sitt golfande och vad får jag då?? Vår grupp fick diskutera frågan om Släktingar, tillgång eller problem? Lite kaffe och bulle på det sen "redovisning".

Läxan till nästa gång blir att träna på grundandningen som vi fick pröva på. Vilket tempo vi önskar på den mm. Sen fick Thomas ett papper om hans roll vid förlossningen... bäst att läsa på så jag vet vad jag ska "kräva" av honom ;)

Första träffen var kanske inte de mest givande 2 timmarna i mitt liv, men förhoppningsvis blir det lite mer givande de kommande träffarna.

1 kommentar:

Evelina sa...

Haha, ja så kan det nog vara att hon vill ha lite paket ;) har du fått köpt det än? hur mkt pengar ska du ha? Kram lillsis