måndag 1 juni 2009

Helgens bravader

Helgen började tidigt i fredags eftermiddag. Slutade kvart i 2 sen drog jag hem och packade väskan och sen styrde vi Black Pearl mot Kristianstad. Kåren där hade sin första studentfest Förspelet men eftersom man har annat för sig nu för tiden så var vi "bara" med på sittningen och den efterföljande "bartömningen". Var sjukt kul att träffa alla gamla kompisar. Lagom mör i kroppen var man efter ett 05-02.30 pass :P Avslutades ju så roligt med farbror blå ;)

Lördagen började tidigt den med, redan kl 9 var vi ute på vägen efter att ha lånat Idas och Manges soffa några timmar under natten. Sov som en prinsessa och vaknade inte förrän klockan ringde (ovanligt). Styrde färden mot Eslöv för att fika med en kompis från AU1 vilket var ht03 en evighet sedan. Har nog inte träffats på ca 2 år, har aldrig passat men NU lyckades vi. Så en fika på stan blev det och vi fick träffa hennes söte gudson.

Sen dags att köra och hälsa på lillasyster Eve med sambon Sven, men flera vägar var avstängda denna dag så Sven fick komma och möta oss efter han jobbat klart och lotsa oss ett annat håll. Hade nog klarat detta själva men eve var inte sååå haj på att berätta vart man kunde köra ;) Åt lite god lunch och la upp en plan för helgen. Blev fotbollsgolf i Hörby på lördagseftermiddagen och Thomas köpte golfbollar på mitt gamla jobb, Eslövs GK. Ska försöka få tag i några av bilderna från fotbollsgolfen för Thomas hade verkligen skön stil där :D Vinnaren blev Thomas, men det var sjukt jämt på slutet. Jag fick hålla mig till att skriva protokoll.

Somnade efter robinsonfinalen, alla var trötta och orkade inte mycket mer. Söndagen begav sig boysen iväg till MölleGK för en runda. Jag och Eve tog en tur till Malmö för lite tygshopping. JAg var verkligen duktig, bara 3½ meter tyg och en massa trådrullar. Men det låg en babyaffär precis bredvid så där var vi tvugna att titta in. Massa fint hade de, och hjälpte Knyttets mormor handla ett fint babygym när jag ändå var där.

Ställde om GPSen och drog norrut mot Mölle för att möta upp killarna. Tog en promenad ner till hamnen och åt lunch, var mumsigt. Underbart att sitta ute i solen och bara njuta lite. Sen var det dags att styra färden mot Falkenberg, hade inbokat besök med kusin Calle som dagen till ära hade städat fint och köpt kakor till oss (det är sant faster). Fick reda på att mina bröder samt kusin hade planer på att komma hit på lördag, trevligt trevligt. SEN körde vi direkt hem. Thomas var orolig för Fluffen hade inte synts till i helgen, men efter en timme kom den lille busen äntligen hem. Jag skrev min resttenta och skickade in. Sen sov vi gott allihop. Trötta efter en mycket intensiv helg.

Ha en bra dag, för nu drar jag och ett vilt Knytte till jobbet.

Inga kommentarer: