lördag 18 juli 2009

Fredag

Fredagen var busy dag. Solen sken från den klaraste blå himmel jag skådat sedan min semester började. Så vi packade en matsäck och drog till stranden. Getterön var ju inte att tänka på eftersom alla andra åkte åt det hållet. Så vi utforskade Thomas badställe som han hade när de flyttade ner hit (ca 20 år sen) , Björkängs havsbad. En lång sandstrand och långgrunt men betyget på badet lägger jag nog lite högre än Kärradal där jag och familjen var och badade som små. Matsäcken idag innehöll inte den sedvanliga salladen, utan idag blev det smörgås med tonfiskröra, MUMS!

Hur enkel röra som helst, bara att blanda ihop!
Ca 1 dl Majonäs
1 burk tonfisk
1 liten hackad gul lök
½ bruk champinjoner hackade
1½ msk chilisås
2 msk bostongrurka

Bra mycket godare än färdig röra på burk.

På hemvägen tog vi en sväng om Tvååker, för att titta in kvarteret där Thomas bodde de första åren här nere. För er som inte vet så kommer han från Kiruna från början och kom till Varberg när han var 10 år. Och för den som är lika lost på geografi som jag och inte kan placera Kiruna på Sverigekartan så är tipset att börja kolla absolut högst upp på den. Det ligger lååååååångt upp.

På kvällen sen drog vi ner en sväng på stan för att kolla in crusingen. Många bilar var det, vissa finare än andra. Träffade 2 kollegor på stan men annars var det ont om känt folk. Självklart var Anna på stan med sin lilla Ella och mannen. Jag har inte sett Ella vaken många minuter... hon äter och sover verkligen mest.

Japp, det var vår fredag det. Mysigt!
Förresten, min semester är slut :( men på måndag börjar nytt kapitel i min livsbok. Jag ska gå på föräldrapenning. Japp, så kan det vara.

1 kommentar:

Charlotte sa...

Om ni har vägarna förbi Tvååker fler gånger så får ni gärna titta in! Vi bor på Sandgatan i ett litet Rött hus med vita knutar, messa mig innan på 0709-423228