torsdag 2 juli 2009

Lyckad vändning

Nu har jag en bebis på rätt håll i magen. Rumpan upp och huvudet ner :D

Idag fick vi ligga på ett vanligt vårdrum, Knyttet gillade inte CTG-kurvan och sparkade av den hela tiden :P
Några dosor på magen som mäter Knyttets hjärtslag
samt mina sammandragningar/värkar



Knyttets hjärta slår med 160 slag/min.

Sen var det raka vägen in på nästa rum där de gör alla Ultraljuden på förlossningen. Läkaren blev glatt överraskade att den låg så bra så han började putta lite på den och den följde med helt självmant upp till tvärläge. Men sen tog det emot för huvudet och där låg moderkakan. Så det blev nål och lite brickanyl innan de fortsatte. Han tryckte ner huvudet lite och så var det klart.

För min del var det inte alls farligt, det värsta var att ha venkatetern i armen på andra plats att det "bränner" eller vad man ska säga på huden. Ungefär som att trycka på huden utan massageolja.

Efter vändningen var det ytterligare ctg-kurva. Lite frukost (fil & flingor, juice, vatten, Oboy och 2 mackor) och sen promenad i 2 timmar för att se så den behåller sitt läge och ytterligare 40 minuter ctg-kurva. Så vid 1-tiden idag blev vi utskrivna från förlossningen. Nästa gång hoppas jag på en bebis i famnen ;)

Firade det hela med en skön stund på stranden. Men är helt slut trots att det inte var speciellt ansträngande. Får sova så jag orkar min sista arbetsdag i morgon.

2 kommentarer:

Evelina sa...

tjooho :D va bra! då är jag inte borta från vadslagningen än ;) härligt att h*n lagt sig på rätt plats!

Sjöormen sa...

5 dagar kvar :P
Skönt att vändningen gick bra så du slipper blixtlåset :)