söndag 19 juli 2009

Järntabletter

Ibland måste man ta dessa jäkla tabletter. Har varit väldigt förskonad och haft toppenvärden hela tiden. Men lite extra järn var inte fel sa barnmorskan. Ska jag vara helt ärlig så är det långt ifrån varje dag tabletterna har tagits. MEN så ska man inte ta dem när man druckit te eller kaffe för det hindrar upptagningen och det har blivit lite sånt nu när man sitter hemma och inte gör så väldans mycket. Ett tips var att ta dem på kvällen innan man somnar för en biverkning är att man kan bli illamående av dem. Tyvärr funkade inte det för mig utan jag mådde istället illa när jag vaknade (skulle hinna försvinna medan man sov). Så då började jag ta dem på morgonen vilket funkar mycket bättre... stillar det värsta illamåendet nu med lite frukost så ska nog dagen bli bra.

idag blir det en kreativ dag i syrummet :D har ett par projekt på g till Knyttet.

Inga kommentarer: