söndag 15 mars 2009

Ännu mera shoppat

Nu är nog det mesta småplocket avklarat. Allt till både spjälsäng och vagga är fixat. Får vår förra inköpsrunda missade jag ju att redovisa några saker. Plastad frotté och kuddar kan oxå strykas från listan.


Dagens runda gav ett och annat spontaninköp men men. Detta fick i alla fall följa med hem.
  • 4 underlakan till vagga och vagnen. Påslakan har vi bara 1 men de hade inga mer snygga så det tänkte jag knåpa ihop något själv när jag hinner.
  • Ytterligare en badcape. Hur många behöver man? Nu har vi 3, hade inte tänkt köpa denna men så söt och kostade ju "bara" 40 kr.
  • Täcke till vagn/vagga. köpte bara 1 för om det är varmt så kan man ju ha en filt istället. det löser sig när det är dags.
  • En skötbädd (syns ej på bild) i gult med katter på. Sambon gillade den, jag gillade den mindre. Men idag hade de fått in en ny grej -skötbordsöverdrag. Så jag köpte ett för att få måtten sen tänkte jag knåpa ihop några själv. Precis beställt material så i april kan jag nog tänkas börja på dem. Blir Limegröna skydd med någon applikation på -troligen Barnsligdjuren från IKEA.
Kvar att köpa är vad jag kommer på nu:
  • Sakerna som används vid skötbordet
  • Vagn
  • Vagnsleksak
  • Mobil att ha över sängen och en över skötbordet
  • En babysitter
  • Tyg till sänghimlen
  • Bilbarnstolen betalas resten + hämtas
Det var nog allt -eller inte (fyllt på med 3 saker bara medan jag skrev avslutningen). Men det är sjukt svårt att hitta exempel av dessa saker som vi gillar och som inte kostar skjortan.

Vi lär inte vara rastlösa, för även om allt är här så ska det ju fixas i ordning, så nån soffpotatis lär vi inte bli ännu.

Inga kommentarer: