tisdag 24 mars 2009

Besök hos BM

Så var det äntligen dags att få lite fler livstecken från Knyttet. Vi var nämligen hos BM och lyssnade på hjärtat. Slog fint med 135 slag/minut och passade även på att bjuda på några sparkar. Fast först så kollade hon min blodgrupp, ska bli spännande att se vad man har för någon, har nämligen ingen koll. Sen var inte HB värdet var bra, fast sjukt en del sen förra ggn så det blir att knapra järntillskott. Blodtrycket var suveränt trots jag stressat som en idiot för att komma dit.

Gick igenom en massa inför förlossning och om amning fast det egentligen tillhör senare träffar. Sen fick jag en massa historisk tillbakablick om varför mamma kanske fått viss info som idag inte stämmer. Så har jag bara ordentliga värkar sen när det är dags så ska man praktiskt taget kunna få ut en jättebebis. Berodde inte alls på mitt bäckenmått. Gött att veta. Fick även reda på att moderkakan ligger i framvägg, kanske därför det är svårt att känna på utsidan nu när Knyttet har discodans.

1½ timme senare var det slutpratat, alla kommande träffarna är inplanerade, föräldragruppen startar 2 juni. T fick inbjudan till pappagrupp, får se om han går- kan ju vara kul att lära känna andra pappor. Redan i morgon måste jag om BM och lämna nytt prov... frågade om hon skulle ha något urinprov denna gång eftersom jag haft förhöjda värden, nej sa hon. Men ångrade sig sen eftersom det var dags för uppföljning.

I morgon är det förhoppningsvis min dag, ska lägga mig nu så jag är utvilad. Förhoppningsvis passeras en stor milstolpe i livet i morgon eller så blir jag nog knäckt på riktigt. Får se, men känns lovande nu ikväll även om jag inte är förberedd alls... sånt som händer. Så håll tummarna för mig - det behövs!

Nu ska jag sova.
Kram

2 kommentarer:

Linda W sa...

Jag håller tummarna...även om jag inte vet varför...? :)

Kramis L

Sjöormen sa...

Jag håller också tummarna!