måndag 30 mars 2009

Sova är en konst

Har alltid haft lätt för att somna och det har jag fortfarande vilket är väldigt skönt. I helgen har jag dessutom sovit många timmar för att vara mig, vaknade inte automatiskt halv 5 utan har sovit till 7, halv 8. Underbart.

I helgen har jag flera ggr tänkt på hur lite under dagen man märker av magen - som om den inte är där. Kan det vara så att man vant sig vid den så mycket? Men trots att magen är knapp märkar just nu när man sover så känns det allt i ryggen. Man kan ju tänka sig att sova på rygg är ingen konst, men så skönt har det inte varit i ländryggen kan jag lova. Men T är så snäll och värmde vetekudden så den fungerade som stöd under ryggen då var det helt ok. Senare under natten vaknade jag och upptäckte att jag sov på magen istället och det kändes inte så konstigt. Skumt, för jag kan lova att magen är kvar om man tittar på den iaf. Och efter gårdagens boxningsbollsmage så är det ju bevisligen någon på insidan med.

Nu ska jag äntligen få gå till jobbet igen, känns som igår jag var där fast det är över 2 veckor sedan.

1 kommentar:

Linda W sa...

Jag detta med sovningen tänkte jag på senast i natt, jag sover nämligen oftast på magen - fortfarande! Oftast så blir det lite protester innefrån först..boxar lite i madrassen sen makar den på sig så jag inte ens känner att det tar emot,. nu ligger jag ju inte platt på magen utan har ett ben i vinkel så det finns ju plats på ena sidan. Men jag är ju ändå i v 26 nu! jag vet att med mitt senaste barn sov jga så här till v 28!!! Hoppas det funkar denna gången med.

Kram L