måndag 23 mars 2009

Rygginfon

Så var det gjort. Trodde att jag skulle få lära mig lite kanske om hur man undviker att få ont när man jobbar osv. men icke sa nicke. Däremot har jag fått lära mig mer om vad foglossning är, hur kvinnans kropp förändras under en graviditet, lite om förebyggande träning och framför allt - man ska inte ha dåligt samvete för man inte tränar 2-3 ggr i veckan. Inte lönt att börja... men ta gärna några promenader och det tackar man ju inte nej till när det är så underbart väder som det varit idag. Hmmm man kanske skulle planera promenaderna efter lite trevliga ställen att äta glass på. För det är gott, och har ju inga cravings ännu så nån extra glass kan ju inte skada.

Sen skulle man inte heller stressa iväg efter förlossningen och börja träna... ta det lite lugnt, först amningen, sen komma ut med barnvagnen och få rutinen på det, träna bäckenmuskelaturen och gå på 3 månaders kontrollen. Sen kunde man börja träna... borde vara framåt november som det är aktuellt för mig då.

Informationen var i samma hus som Barnmorskan och ska ju dit i morgon, men känner mig stressad att alla tisdagasplatserna i föräldragruppen ska vara upptagna då så jag gick dit idag. Var nog första ggn jag inte var riktigt nöjd efter mitt lilla besök... Min BM kunde inte lova mig den gruppen och tyckte det räckte vi tog det i morgon i lugn och ro... jag ville ju bara boka gruppen, sen kan vi ta allt kring den i morgon. Hade varit tryggt att veta... ok.. det är 18 timmar kvar... men hon sa ju först ev majgruppen och den är full. Hur ska de ha det?? Har nog med stressande moment i min omgivning just nu. Så till helgen ska jag bara vara hemma och ladda om. Blir besök hos syster med sambo en annan helg efter påsk då de fick kompisar på besök i helgen.

1 kommentar:

Linda W sa...

Skönt va att vi inte ska tokträna!! ;) Hade inte hänt i mitt fall ändå kan jag säga...
Jag är i v 25 nu, glömde skriva det innan men det är redigerat nu!
Ha en skön måndags kväll..
kram Linda