söndag 8 mars 2009

Hög mage

Nu har jag varit ute och kalasat både fredag och lördag och jag som inte varit ute på evigheter. Har märkt att det är väldigt jobbigt att sitta ner på en stol längre stunder för magen börjar bli stor och sitter högt upp. Man kan säga att den börjar precis under brösten. Den pöser igenom där revbenen inte sitter ihop i mitten, så de 3 nedersta revbenen sitter numera inbäddade i min mage. Strax efter 8 på kvällen nu för tiden så växer den så det knakar, man tror ju nästan att man ska spricka på kuppen. Sen är det inte heller så lätt att dansa en massa med en växande mage, mina magmuskler ligger i träda och magen hoppar upp och ner för minsta lilla. Man får liksom hålla fast den. Mina kompisar är för gulliga, de är så måna om min mage och att den ska ha det bra.

Min sambo säger att magen börjar ändra form och även svälla ut på sidorna också... är det för att det är en Zelda tro??

I fredags på personalfesten så roade sig mina kollegor med att jämföra min mage med en som skulle ha i mitten på maj, de konstaterade att min mage inte låg långt efter. Man kan ju hoppas att det är som för min kompis, att magen växte jättemycket i början, för att sedan stå nästan stilla.

Förövrigt var jag och T och träffade världens goaste lilla bebis igår. Så söt och go på alla vis.

Hänt mycket i helgen, fick testa på lite healing på festen med. En av födelsedagsbarnet kunde sånt, fräckt hur mycket de faktiskt kan känna och vilka energier som kommer i omlopp.

Måste bara berätta om en kompis, han är för go. Stod som bäst på dansgolvet och gungade lite och höll fast magen (så den inte smiter). Han är verkligen rädd att något ska gå fel, så han kom fram till mig, pekade ut vart han hade sin mobiltelefon och sa att det var bara att använda den om jag behövde ambulans. Hihi, försöker förklara att det är ingen fara. Sen fick han känna på magen, rädd blev han och då kände han ingen spark ens. Jag lovar W, att vara med barn är ingen sjukdom, man kan göra många saker precis som innan. Man får passa på att vara social, vet ju inte när man hinner det sen.

Allt för nu, de flesta sover här, men snälla kompisar man har lånade ut inlogg så jag kunde roa mig själv tills de vaknar.

Inga kommentarer: