söndag 1 mars 2009

Lite smått och gott från mässan

Vi var på baby och barnmässan igår i Göteborg. Som jag skrivit tidigare så var den väl sådär, men får ju visa vad vi fick med oss hem.


Lånade bilden från Fossings blogg då mina saker ligger fint inne i det rummet som sen skall bli Knyttets. En stor påse med div saker från Libero till alla gravida. Blöjor i 2 storlekar skötbordsunderlägg, amningskupor, våtservetter och en olja. Var även i en annan Liberomonter och där fick vi med oss ytterligare skötbordsunderlägg, haklappar och en lotion.

Fråga: Om man ska se till mässan så finns det väl bara ett märke på blöjor som gäller... Libero hade 3 montrar och Huggies en. Hade gärna sett att pampers var där också... hur ska jag annars ha något att jämföra med sen??


Dessa kläder fick följa med hem. En bodysuit från Ej Sikke Lej med sköldpaddor på med bidrag från mormor.Blivande mormor köpte även en randig velourdress och Thomas valde ut en body med groda på. Var inte så farligt dyrt totalt.




Med hem fick även följa en kudde och filt i ett men får ta bild på den en annan gång för nu ska det pluggas lite till.

2 kommentarer:

Linda W sa...

Så gulliga kläder du fick med dig hem! Jättebra med blöjor o så med, går ju alltid åt!!
Jag anser/ ansåg när mina barn var små att pampers var bra för dom har som en liten kant som fångar upp löst bajs i ryggen, men Libero e bra med o det är helt en smaksak vilka man gillar bäst.
Kram L

Sjöormen sa...

Jag har fisserligen inga egna barn, men övar lite ibland på syrrans. Har samma uppfattning som Linda, det är ganska personligt vilka man gillar bäst. Är man van vid en sort gillar man inte de andra.