lördag 14 mars 2009

Senaste veckans inköp



I söndags blev det ju en spontantur till Gekås. Då kom vi hem med följande: 2 vita bodys, en gosig tröja, en body och mössa med djur på att ha precis i början. Sen är det en kortärmad body/pyjamas. När alla våra storlekssorteringar är färdiga här hemma får jag presentera om dem. För det som jag trodde tidigare var 50 är lätt 56 så den storleken svämmar över. Minikollektionen är så gott som klar, tack vara att jag fick så fina mönster från en annan bloggare. Men var hittar man liksom "vanlig" storlek 50. På våra inköpsrundor har jag med en body från vår 56 hög så man kan jämföra, men sjutton va svårt det är att hitta något som kan tänkas passa.







Igår tog jag en sväng om IKEA, där införskaffades de sista möblerna till Knyttet. Nu har vi även ett skötbord. Ska bli så skönt när rummet där allt ska vara är fixat, men vi tar det steg för steg. Fick dessutom ett bra tips av en kompis som inte heller har plats för skötbordet på toaletten och därmed inte tillgång till rinnande vatten för att blöta tvättlapparna. De tvättlappar man köper våta är ju ganska fulla med kemikalier. Tänk att använda det hela tiden, det får räcka med skötväskan. Men för att kunna blöta ner tvättlappar så har hon en sprayflaska som hon använder för ändamålet. Tvättlapparna blir lite lagom fuktade och funkade jättebra sa hon. Så en sprayflaska får det bli här med.

Nu ska vi se om jag kan få fixat något nytt till Knyttet under dagen.

Inga kommentarer: