måndag 23 mars 2009

Nu drar det igång

Har varit totalt 3 ggr hos BM sedan vi fick reda på Knyttets existens Abcd-samtal, inskrivning och UL. Men denna vecka är det 2 träffar som skall avverkas och nu börjar det rulla på... idag ska jag på rygginformation, hur jag ska undvika att få ont i ryggen. Kan ju vara väldigt bra för det vill jag helst inte även om det är oundvikligt.

I morgon är det dags att få alla provsvaren från inskrivningen i december. De såg bra ut eftersom hon inte hört av sig mer än ang min penecillinkur för Urinvägsinfektionen. Svaren man får reda på är antikroppar mot Röda Hund och Hepatit... men jag har minsann tagit alla sprutor jag ska ha för 1½ år sedan så mina bör vara på topp. Annars skulle man få någon kompletering vid förlossningen. Sen tar man HIVtest också. Massa test var det och fler lär det bli. I morgon är det även dags för vägning, jag gissar att hennes våg stannar på 3kg +, så svårt för vågen hos mamma och pappa är ju inte samma som hennes. Vi ska även få reda på om magen min följer kurvan eller om Knyttet redan är liten. Spännande vecka det kommer att bli.

Och om allt går som jag vill denna vecka, så ska det firas på restaurang på lördag. Håller verkligen tummarna nu!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Halloj!
Hittade din blogg via nån länk... nänstans. :) Jag gillar när jag kan vara så precis. :)

Själv ska vi få barn 2 juli. Skoj att läsa om någon som är ungfär i samma satium som man själv.

Hoppas du har det prima.
//Anna

Unknown sa...

Ehm, min webbsida verkade inte komma med... www.artica.se