torsdag 2 april 2009

3-4 månader kvar

tills Knyttet är här. Känns ju dels lång bort men räknar man att det är 3 månader sedan det var nyårsfirande här så känns det kanske som 3 veckor max. Har ju mentalt ställt in oss på att farfar kan blanda sig i det hela och se till att Knyttet tar hans födelsedag som är just 1 Juli, sen fyller syrran den 2 augusti den vill vi helst missa om det går. Och räknar man från BF 22 Juli och 2 veckor + så hamnar vi på 5 augusti.

Idag beslutade jag typ att jag går på föräldraledighet den 20 Juli. Om allt går som jag vill så har jag en del komp att plocka ut, PIM ger 3 dagar, 6 Juni ger 1 dag sen har jag nästan 3 dagar injobbade om jag disponerar dem rätt. och eftersom det vankas en del utvecklande samtal den kommande månaden så är ju det troligt att det kan bli någon extra timme här med. Vilket ger ett resultat på 3 semesterdagar. Gött! Fast å andra sidan så är det bara 5 kvar sen det så blir ju inte supermånga sparade till nästa år.

Kollade på Anna skipper igår. Och i sann anda så måste jag ju göra tvärtom som jag ofta gör. Under min studenttid frossade jag i Pommes, chicken nuggets och sweet chilisås till varje program, idag firar jag dagen till ära med en chokladboll eller en till. Mums!

Trevlig kväll på er

2 kommentarer:

Linda W sa...

svarar på ditt inlägg i min blogg här..
Ang vaggan,...det är himla mysigt med att se den stå brevid sängen o vänta... tänk att vår lilla bebis ska sova i den om ett tag.. precis som pappa Mogge gjorde för 33 år sedan... *ler*
Det är svårt att fatta det!!

Kram L

Sjöormen sa...

Är det inte så man ska kolla på Anna Skipper? För att balansera det sunda liksom... Är egentligen inte speciellt involverad, men tycker det ska bli spännande med en liten i bekantskapskretsen :)