lördag 11 april 2009

Hur mår du?

Var ju ute hos mina föräldrar en sväng igår för att fira påsk eftersom vi inte är hemma idag vankas fest nere i Skåneland om lite drygt 12 timmar. Innan dess ska jag bara... göra en massa saker.

Först fick vi smarrig lunch, fläsk igen eftersom det är något som ingår i mammas och pappas nya diet. Men det gör mig absolut inte för det är väldigt gott. Var så trött så fick vila middag efter det. Blev uppriktigt glad när min yngsta lillebror, utan att jag bad honom hämtade en kudde till mig när jag redan låg i soffan. Som om inte det var nog, när pappa ropade på mig att han behövde påse till mina däckmuttrar skuttade 2 meter lillebror glatt upp igen och jag kunde ligga kvar. Är inte bortskämd med en sådan lillebror men tack tack.

Sen var det en mysig fikastund på altanen, hade ju missat solen hela dagen så det var skönt att komma ut lite även om det inte blev så mycket som jag tänkt på förmiddagen. Försökte sedan vara duktig att plugga, vilket gick sådär. Deras internet slängde ut mig hela tiden och jag vart så trött på det att jag gav upp.

Kvällsmat, lillasyster som numera bor i Skåne är hemma på besök och hade beställt grillat så det fick vi. Gott gott i gott gott. Kan man någonsin tröttna på grillat?

De andra satte sig och spelade sällskapsspel, men min ork för dagen var slut och soffläge fick det bli. Helt plötsligt känns det bara som jag vill kräkas, mår egentligen inte illa, bara kräkfärdig. Skumt. Ett tag var det så illa så jag tänkte att vi måste stanna över för jag kan inte köra och kräkas samtidigt. Men men, det avstannade lite och kl. 23 begav vi oss hemåt, dock utan de små som ska vara där i helgen. Gick trots allt ganska bra att köra, tills vi kommer till sista rondellen, har då ca 500m kvar... men jag klarade mig hela vägen in i lägenheten och till badrummet men sen var det kört. Har nog aldrig kräkts så mycket på en gång som igår. Men efter det så mådde jag prima igen. Vad kan de ha berott på?? Hade en teori om att Knyttet hade dansafton och krävde mer plats så mitt vanliga innehåll i magen liksom fick maka på sig. Hoppas det var så, för sjuk vill jag inte vara. Men är uppe på benen och har inte mått illa sedan dess. Var tom hungrig efteråt :P

Som om inte det var nog, nu kan jag inte hitta mitt USB där jag har en skoluppgift :/ hoppas den ligger i kattväskan som är hemma hos föräldrarna. Får ringa om ett par timmar och kolla för de är väl knappast vakna nu. Som en blixt från klar himmel - Den kanske ligger i min jackficka?? Kollade för säkerhetsskull och javisst, där låg den nu nu finns inga undanflykter.

Inga kommentarer: