torsdag 16 april 2009

Jag har klarat det

Japp, den 15 april är förbi, jag har inför höstterminen inte ens sneglat i en katalog med kurser från högskola eller universitet vilket betyder att jag till hösten inte är någon form av student. Känns mäkta konstigt, ett stort steg eftersom jag allt sedan våren 2003 har läst i olika former på både högskola och Universitet. Har hunnit avverka Högskolan i Kristianstad, Växjö universitet, Högskolan i Borås samt läst på Campus Varberg. Tror att det "bara" är de ställena jag läst vid. Men nu är det alltså uppehåll, med blandade känslor för det är oerhört roligt att vara på träffarna och väldigt inspireradnde.

MEN det betyder ju å andra sidan att jag har betydligt mer fritid om man nu kan få det med en liten i huset till hösten. Och den tid som blir över ska jag ägna åt bl.a. fortsätta utvecklas tillsammans med mina symaskiner. Kanske vore det en idé att börja träna också men vi får allt se hur långt jag är beredd att gå med min nyvunna tid från böckernas värld.

Inga kommentarer: