måndag 13 april 2009

Idag är det 100 dagar kvar

Kanske låter ganska mycket tycker ni, bebisen är runt 280 dagar totalt i magen +/- 14 dagar. 100 dagar ungefär 3 månader kvar och månaderna går väldigt snabbt.

Hur ska denna dag då firas, faktiskt med att fixa en massa här hemma. För blivande mormor och morfar kommer över på mat och med sig har de borrmaskin, de bortresta borren som äntligen kommit tillbaka samt en släpkärra så här ska fixas.

Igår kväll roade jag mig med att färga lite tyger, med slank även några av knyttets kläder eftersom jag gillar färg och vi har en del vita kläder med lite mönster på. Tycker själv att det blev riktigt fint, OK kanske den vita dragkedjan på pyjamasen syns lite mycket, men det är ju bara en skön grön pyjamas så det gör ju inte så mycket. Var ett test för att se hur det gick.


Färgen som användes var Herdins Olivgröna, med 1400g textil i så att den skulle bli härligt ljusgrön. Har redan nästa hög liggandes som ska få bli gult. Saknar bara färg sen så. Det är nackdelen med att det är flera extra helgdagar. Men å andra sidan så hinner jag med lite mer denna helg än andra. Sen när Coop öppnar i stan så har jag ju chansen att köpa färg alla dagar i veckan om jag skulle behöva liksom. Mitt i mitt bloggskrivande var jag ju bara tvungen att kolla upp ev. öppnandet av Coop. Till Jul sägs det, ska bli spännande att se vad som händer. Tydligen ska det byggas om en del vid gallerian med. Hänger verkligen med när man inte läser lokala tidingen -NOT

Inga kommentarer: