lördag 18 april 2009

barnvakt

Känns lite konstigt, men har redan fått boka in mina föräldrar 3 helger till nästa år när vi ska på bröllop. Nu finns det olika syn på det här med barn på bröllop -vissa tycker att det är självklart att de ska med, men jag tillhör den andra gruppen. Vi är trots allt bjudna på brudparets största dag i livet och den dagen är deras och vi är där för att fira med dem. Fullt fokus gäller alltså - det blir svårt med en liten på armen hela tiden.

Eftersom det är en bra bit att åka så behövs någon resdag med i planen. De har varit snälla nog att ge oss datum redan för att vi ska kunna ta oss dit -gulliga dom. Men nu kan väl ni andra vänta lite... ;) Ett vanligt kalas är det ju inga problem att ta med liten och den ska självklart få följa med. Anledningen till att jag redan bokat mamma och pappa är för att de ska veta vilka helger vi behöver dem, så det inte får för sig att göra någon resa just den helgen... finns ju så många andra att välja på ;)

Mamma sa själv att det är skönt att vara barnfri på bröllop, hon hade själv haft med mig när jag var liten... Vad tycker du i frågan??

1 kommentar:

Whiskey sa...

Hej Kusin! Jag sätter mina pengar på att knyttet kommer den 5 Juli och är antingen en fotboll eller en liten tös, tufft val, blir väl en tös. Hoppas på en lyckad framtid för er, simma lugnt och för allt i världen, snubbla inte på hamsterns pilser... Hälsningar kusin Elof.