tisdag 26 maj 2009

Besök hos BM

Idag på morgonen var det åter dags för besök hos Kicki. Hon är för rolig, hon tror varje gång jag är där att vi är längre gångna än vi är. Ska bli spännande att se när Knyttet egentligen kommer. För om man ska gå efter den första datumen vi fick så kan h*n komma om en månad... eller om 2+ några dagar. Inte alls lite differans i datumen.

I alla fall så nu har Knyttet med säkerhet lagt sig med huvudet nedåt, h*n kan ju fortfarande få för sig att snurra runt men i takt med att platsen minskar så minskar oxå risken att den ska få för sig det. Huvudet är tyngsta delen på de små liven. Idag var den riktigt aktiv och hade hjärtslag uppe på 150 ett tag. Men sen låg det på 145... det är 10 mer än innan.

Idag var mitt HB värde inte lika bra som förra ggn så nu ska jag börja med mina älskade järntabletter igen... HURRA! Not, gillade inte dem, för jag mådde så illa på morgonen när jag vaknade. Magen växer och frodas som den skall, håller mig fortfarande på övre halvan vilket är överraskande positivt. fast det säger ju inte hur stor bebisen är, bara att den växer och mår finfint där inne.

Hemläxa har vi fått till den 16 juni, att bestämma BVC och tillika mammagruppstillhörighet. Lutar åt något alternativ nere i stan... känns konstigt att skriva in Knyttet redan men såna är rutinerna. Om en vecka har vi även gjort första delen i vår föräldrautbildning *gah* nu är det verkligen nära...

Inga kommentarer: