torsdag 7 maj 2009

Föräldraledighet

Idag fick jag så äntligen fixat med papperna som gör att jag kan vara föräldraledig från mitt jobb. Var en blankett som inte alls var självklar och tydlig att den gällde den frågan men löneassistenten sa att det var den så då litar jag på henne. Chefen har redan skrivit under och skickat vidare så nu är det ur världen. Ska bara komma ihåg att skicka in nästa papper i oktober så det inte blir något strul med allt. Så from den 20 juli till efter semestern nästa år kommer jag att vara hemma. Nu fattas bara att det blir en massa extra jobb med det som ska till FK men håller tummarna att det kommer funka bra. Får inte bli för stora glapp i utbetalningarna för då ligger vi risigt till med allt.

T gör vad som står i hans makt just nu att få fler jobbtimmar innan hans sommarjobb börjar vid midsommar. Vi behöver ju verkligen alla pengar vi kan få så hoppas det blir någon sjuk där eller något (får man önska så??) Inget allvarligt alltså, eller att någon vill vara ledig en dag här och där, det skulle göra oss gott och framför allt T. 4 jobbpass bokade igår och idag det är bra utdelning ändå tycker jag.

Sen roade jag mig med att göra ett pojk/flick test lite svårt att svara på alla frågor... inte så att jag dödar för apelsinjuice, men bjuds det så slinker det ner. Men det är absolut inte urk. Dålig koll på väderstrecken med... sen det där med att bedöma min skönhet... jovars... i skrivandets stund har jag i alla fall fina naglar :D

Denna vecka känner jag mig som en urvriden disktrasa eller något, enerign från förra veckan är som bortblåst. Eller bara förbrukad?? Tja inte vet jag men trött är jag.

Inte har jag läst boken heller, eller sytt sista sömmen på Knyttets filt... men det är eftermiddagens projekt. Kanske måste krama kudden med.

Veckans dilemma är hur man ska få Toffée att sluta sova i barnvagnen. Har försökt med att ta bort honom därifrån, samt att sätta på överdraget men han får minsann plats att krypa ner i alla fall. Hoppas han självmant lägger sig i myshörnan sen när den är färdig, han har en förmåga att byta sovplats. Fluff sover just nu i badrummet... Vill inte störa honom för mycket heller. Han lider ju av stress som orsakat div problem för honom enligt vad veterinären kom fram till. Samt övervikt... Han är smal som en pinne så vad är idealmåttet för en bondkatt? Han skulle ju banta ner sig lite, men enda metoden jag kommit på är att kapa ett ben och det gör jag inte.

Nä nu ska jag uppbringa energi

Inga kommentarer: