söndag 10 maj 2009

Kan det vara en kille?

I 30 veckor har jag gått omkring och inte haft en minsta känning om vad det kan vara för någon som bor i magen. Men för ett par minuter sedan så fick jag känslan av att det kan vara en liten pojke som busar rundor i magen.
  • Igår satt jag och tittade nästan uteslutande på killkläder i höstens HM-katalog och va fina kläder det fanns. VARFÖR är alla NallePuh kläderna på killsidorna? De var liksom inte killiga i modellen.
  • Sen idag när jag sorterade alla kläderna efter de fått sig en tvätt så fick jag känslan att tjejkläderna får ligga här så länge, så får jag ta bort dem sen om det blir en kille. Fick liksom känslan att de inte skulle bli använda. Stod och tittade på en cerise body med katter på, undrade hur man kunde använda den så den blev lite mer pojkig.
  • Hittade för övrigt alla stickade koftor som jag och mina syskon hade som små, det är väl bara den rosa och en cremefärgad klockad sak som inte är Unisex. Skulle nog inte heller sätta den stickade klänningen på en kille. Däremot kan en kille ha rosa, beror ju helt på presentationen tycker jag.
Jag är för att de ska vara lite mer Unisex på kläderna nu för tiden. Men så fort det är en skön grön färg eller gul färg på kläderna så är det något puttenuttigt som en kanin med rosetter i öronen och är det marin eller brunt så är det en traktor på. Absolut inget fel i det, och jag kan mycket väl ha en traktor på en tjej det beror ju på den totala outfiten tycker jag.

Nu fattas bara killnamn, har egentligen inget alternativ just nu men får väl fortsätta fundera på det. Tjejnamn är ju inga problem Zelda, Wilda och Wilma är fortfarande aktuella enligt mig. Vad T tycker nu vet jag inte. Mer än är det en tjej så är det en Zelda.

Åter till att stryka och tvätta knyttets saker. Inte mycket kvar nu...

Inga kommentarer: