tisdag 26 maj 2009

Byta mage någon?

Igår och idag har jag för första gången varit lite trött på allt. Inte så att jag önskar det ogjort på något sätt och jag har ju haft världens bästa graviditet so far så inget att klaga på där inte. MEN ibland hade det faktiskt varit skönt att få ligga hur man vill i sängen utan att någon protesterar, att kunna sitta ordentligt på en stol, att kunna gå ut och gå i normal takt att kunna resa sig från stol eller sängen utan större ansträngning. Liksom vardagliga småsaker som man saknar. Dessutom hade jag gladerligen sluppit de sura uppstötningarna som kom på ett brev på posten igår, finns de som har det betydligt värre jag vet. Men Knyttet hade gärna i denna stund fått ligga och vända och vrida sig i vaggan istället för i min mage.

Tänk att få känna friheten om så bara för en dag... Menar självklart inte att jag hoppas Knyttet ska födas för tidigt, för det verkar inte roligt alls att bo på sjukhuset så länge. Nu har jag klagat färdigt för ikväll... åter till skrivandet av hemtenta. Knyttet verkar verkligen på min sida och prövar just nu alla danser den kan komma på och jag känner mig bara trött.

2 kommentarer:

Linda W sa...

Man FÅR gnälla ibland, det betyder ju inte att man inte vill ha en liten i magen, utan bara att det kan vara lite jobbigt ibland, för det ÄR det! Så det så!
jag längtar också efter att få sova på magen igen... lite svårt i nuläget... men om senast 2 månader så gör ju jag det igen,( om jag går över 2 veckor) hoppas det går fort..

Kram L

lillasyster sa...

jag ska stanna ända från den 6:e fram till den 14:e :) så blir hemma på långbesök! Sen kanske jag kommer hem till midsommar också efter jag jobbat kväll. så det blir en del färder hemmåt nu i juni :)