måndag 18 maj 2009

Examinationsärende på villovägar

Innan allt är över så lär det ta tid. I januari fick vi en examinator tilldelad oss för slutexamination. Vi skickade den till henne för 2 veckor sedan och hon har mailat tillbaka att hon inte vet vad hon ska göra med den. Vad sägs om att läsa den och sätta godkänt på den?? I alla fall så ringde jag henne idag för att få lite mer info om vad vi ska göra. Jo tackar jag, hon säger sig ha tid tidigast v. 24. Vi skickade in uppgiften den 4 maj vilket ger henne till den 26 maj på sig eftersom det är 15 arbetsdagar hon enligt lag har på sig. Så nu jagar jag för fullt den ansvarige för jobbfördelningen och ser om det finns någon annan som kan slutföra hennes jobb eftersom poängen måste vara inne den 30 juni senast.

För att vara på den säkra sidan ringde jag mina kontakter på kåren och frågade vad som gällde. ÄVEN om vår uppsats nu var sen, så är den inte FÖR sen. Inte heller spelar det någon roll när vi skickar in den för 3 veckor gäller vid examination. OM de inte ser till att få den rättad så sa hon att jag skulle stämma Högskolan för uteblivien arbetsinkomst.... och det vill de väl sällan få i sina papper. Hänger ju på en fast tjänst dessutom. Hon skulle träffa några av dem i morgon em och sätta en blåslampa i rumpan på dem. Tack för det ;) kan man få en bild??

Allt känns sådär lite lagom olustigt just nu måste jag nog säga... men vad mer kan jag göra?? Får väl berätta för chefen hur det ligger till ikväll så hon ev. kan ordna vikarie för mig sista veckan. Så får jag väl söka "min" tjänst på nytt när den läggs ut. Handlar väl om en vecka men det är så sjukt irriterande så jag vet inte vad. Tur man har skinn på näsan och har lite kontakter ute i världen som är bra att ha i såna här lägen.

1 kommentar:

Sjöormen sa...

Kan jag också få se den bilden? Bra att su orkar stå på dig! :-)