söndag 17 maj 2009

Besök hos Mormor och morfar

Idag hälsade jag på mormor och morfar som bor ute i Värö. Granne med Ringhals om det känns mer bekant på kartan. De hade planer på en promenad och frågade om jag orkade gå, visst inga problem. Nu kom nyheten... (läser inga dagstidningar :P) Nere i hamnen har det kommit ett stort flytande hotell som skall ligga där till Oktober och idag kunde man gå på visning. Där ska det bo en massa amerikanare, tyskar och svenskar som ska fixa kontrollrummet på 2:an. Spritförbud råder det så vi gissade idag på att det blir en del festande på stranden bredvid. Känns inte så lönt att åka ut för att bada i sommar då det ska få plats 300 hyrbilar till detta folk med. Men artur har en egen brygga och där fick jag lov att vara :D Kan sitta där i en egen solstol och förundras över hur annorlunda det ser ut nu jämfört med 28 år sedan...

Här kan man se lite bilder när hotellet kommer åkandes.

Kul var det att träffa alla. Moster Annika, morbror Tomas var med på promenaden. Och morbror Ola hann jag träffa när vi kom tillbaka. Kusinerna Mickaela och Mathilda cyklade med och åt gratis godis. Sen fick jag även kollat in mormor och morfars nya husvagn. Nice var den. Hade lite husvagnslängtan förra året... hade varit skoj att komma ut lite.

För 4 timmar sedan var planen att skriva klart skoluppgiften, MEN det går sakta framåt. Piggnat till iaf...

Inga kommentarer: