söndag 24 maj 2009

Dumma brandvarnare

Brandvarnare brukar vara till bra hjälp OM det brinner hoppas jag iaf eftersom jag som tur är inte behövt möta någon eld ännu. Men för ungefär en timme sedan fick vår brandvarnare spratt och började pipa. På vanliga brukar man ju kunna byta batterier och sånt själv, och skulle de börja pipa pga tomt batteri så tar man loss det, sover gott en stund till och fixar nytt sen. MEN det går inte på denna, batterierna är fastlödade och hela apparaten måste bytas ut hos Vabo (lägger till ärendet på listan). Dessutom var det ju inte speciellt längesedan det var brandinspektion här i lägenheten med test av brandvarnare!!!

ABK som jag hade som hyresvärd tidigare hade en annan policy kring detta, där hade man brandvarnare som vanligt med utbytbara batterier, sedan fick man med julkortet ett nytt batteri med uppmaning att byta ut det gamla så inte ens ett eget batteri behövde man skaffa. Det kom i brevlådan och man hade alltid en pigg och fräsch brandvarnare.

Vi har försökt att stycka våran på köksbordet för att få tyst på eländet, nu har den inte sagt ett pip på en timme. Kanske ska man försöka sova en sväng till... känns inte läge att gå upp redan . Har sovit betydligt sämre de sista 3 nätterna... men jag ska inte klaga, har ju sovit som en princessa alla andra. Men sedan i torsdags känns det som kroppen sackar efter mer och mer... men det är MAX 10 veckor kvar tills jag får tillbaka min kropp för mig själv. Jag vet att det tar lite tid för den att återhämta sig men ändå...

Inga kommentarer: