lördag 9 maj 2009

Tvätta tvätta tvätta

Idag på morgonen runt 6 när jag redan gjort en massa annat så började jag att sortera Knyttets alla kläder för tvättning. Hade tänkt göra det runt min födelsedag men den är ju nästa vecka så ganska länge har jag hållit mig. Men märkte ju i samband med färgningen av vissa kläder att de krympte massor, så för att veta vad vi egentligen har i respektive storlek så är det dags nu. Sen har jag tänkt piffa till vissa plagg, men för de måste de vara tvättade först.

Idag på morgonkvisten knåpade jag ihop ett mönster på en liten body med korta ben till Knyttet. Typiskt nog märkte jag att jag ritat benen för smala, så nu måste jag komma på en lösning på det.
  1. Sy i en kil i kantningsfärgen
  2. Klippa av nederdelen och göra en t-shirt av den
Lutar åt att testa en kil först, funkar inte det så kan jag ju fortfarande testa lösning 2. För helt bortkastad kan väl ändå inte bodyn vara??

När alla kläderna torkat och är sorterade så kan jag lägga upp kombinationerna här. Vilket blir toppen då vet jag ju sen vad som behövs kompleteras med för med färgmatchningar.

Inga kommentarer: