fredag 1 maj 2009

Är jag stor??

Igår var en lite märklig dag om jag tänker på kommentarerna jag fick. Är i vecka 28+1 och den första att säga något igår var min kollega som gick på föräldraledighet igår och har BF om 14 dagar. Hon sa Shit va stor du är! Var ska det sluta?? Du har ju ändå 2 månader kvar (nästan 3 när jag räknade efter). Så där stod vi med våra magar i vädret och någon jätteskillnad var det väl inte på de 3 månaderna, för de ska väl växa som mest nu de små liven...

Sen kommer jag hem till mamma och pappa. Mamma ropar rätt - Men herregud va stor du är! Är du säker på att det inte är 2 där inne?? Tja, det var bara en på UL så får väl hoppas att det inte kommit in någon efter det.

Sen hälsade jag på farmor en sväng, och samma sak där. Men va stor du blivit. Du ska ju gå hela maj, juni och juli också...

Tilläggas ska att när jag mätte SF mått första ggn så var det inom normalkurvan men på undre halvan. Nu tror mamma bestämt att de räknat fel och att den 10 juli är det som gäller... för man kan inte bli hur stor som helst. Vi får väl se.... Får väl se om det kan uppdateras med en magbild under dagen nu när man bara är hemma och är ledig i 3 dagar :D UNDERBART!

En annan rolig sak igår. Farmor berättade om sina förlossningar igår när jag och T var där. De är ju bara 53 år gamla men ändå var de väldigt detaljerade. Tillsist reste sig T upp... farmor sa bara, haha nu blev han rädd nu går han. *fniss* farmor är så skön i sina kommentarer.

I sommar någon gång tänkte vi göra en barnvagnsfotografering av Långareds barnvagnar från 1800-talet och framåt. De finns alla sparade på framors vind så det ska bli lite roligt. På 160år har det använts 4 barnvagnar vad vi kan komma på... men det kan hända det kommer fram mer från gömmorna när vi (jag kan titta på) röjer där sen.

Inga kommentarer: