tisdag 12 maj 2009

Bön till högre makt

(nä jag har inte blivit religös, men en bön eller fem kan verkligen inte skada i detta nu).

Hörru du där uppe
skulle verkligen behöva lite hjälp
lite tro på att examinatorn faktiskt får tummen ur och det snart
att hon förstår sitt uppdrag och godkänner uppsatsen NU
så att jag kan få mina sista poäng
så att jag kan lämna det bakom mig
så att jag får behålla mitt jobb
så att jag kan känna mig som den stoltaste Sandra i hela världen
så att jag kan ligga i solstolen med gott samvete varje ledig stund
så att jag känner att jag ger min familj en bra start i livet
så att jag kan titta på en fin guldram varje dag och tänka -det där gjorde du förbannat bra
så att jag kan öppna Champagnen och äta ton med Jordgubbar bara för att jag är värd det
Jag vill bara avsluta det kapitlet och börja på nästa
börja på ny kula så att säga .
Va tror du?
Är det möjligt att hon sätter ett G inom en väldigt snar framtid?
Att hon kan se de enorma förbättringar mina fingrar knåpat ihop sen sist?
Att hon är en vänlig själv och inte sätter käppar i hjulet något mer?
Att det inte är en förbannelse som förföljer oss mer?
Jag håller mina tummar och tår och hoppas för min skull att det snabbt går.

Tack gode du för att du lyssnade, jag ställer mitt hopp till dig (och examinatorns raketfart)

Inga kommentarer: